.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سيل 50 ميليارد تومان به گيلان خسارت زد

بهمن محمدياري گفت: بارش سيل آساي باران در روزهاي اخير سبب طغيان رودخانه و جاري شدن سيل در اين شهرستان‌ها شده است و شدت بارندگي به حدي بود كه طي دو ساعت بيش از 66 ميلي‌متر باران در مناطق مذكور باريد.
وي ادامه داد: در فاصله زماني اندك از آغاز بارش باران، خسارات هنگفتي بر جاي گذاشت.
محمدياري وقوع رانش زمين و قطع ارتباط راه اسالم - خلخال، تخريب حداقل 50 دهنه پل روستايي، قطع كامل راه ارتباطي تالش، تخريب كامل حداقل 40 كيلومتر راه آسفالت روستايي، خسارت ديدن بيش از 500 واحد مسكوني، تخريب و تحميل خسارت به حدود يك هزار واحد انبار برنج و محصول موجود آن و وارد آمدن خسارت به باغات مركبات و كيوي منطقه را از جمله خسارت‌هاي وارده ناشي از جريان سيل در شهرستان‌هاي مذكور عنوان كرد.
نماينده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس افزود: با توجه به برآورد اوليه خسارات وارده ناشي از سيل در چهار شهرستان ذكر شده بالغ بر 50 ميليارد تومان است.
وي با اشاره به نحوه كمك‌رساني به سيل زدگان تصريح كرد: در ساعات اوليه وقوع سيل راه‌هاي اصلي تالش - آستارا و اسالم - خلخال مسدود شد و اين موضوع صفوف طولاني و توقف خودروها در دو طرف مسير را در پي داشت.
محمدياري در خصوص اقدامات انجام شده براي عادي سازي اوضاع اذعان داشت: تلاش مي‌شود با بسيج تمام امكانات به صورت اضطراري و موقت نسبت به ارائه خدمات و عادي سازي شرايط اقدام شود اما استان در راستاي اقدامات اضطراري با مشكل اعتبار مواجه است كه در صورت عدم تخصيص اعتبار ادامه ارائه خدمات اضطراري امكان‌پذير نيست و اين امر ضمن تشديد خسارات احتمالي بروز تنش‌هاي اجتماعي و كشيده شدن دامنه آن به استان و كشور را خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: اسكان و پذيرايي در راه ماندگان، خريد لوازم اضطراري براي برقراري موقت راه، اجاره ماشين‌آلات سنگين كه دستگاه‌هاي دولتي فاقد آن هستند، پرداخت كمك هزينه اضطراري به افرادي كه شديداً در بخش مسكن، معيشت و آذوقه با مشكل جدي مواجه شده‌اند، از جمله اقداماتي است كه براي عادي سازي اوضاع انجام گرفت.
محمدياري همچنين پرداخت دستمزد به افراد متخصص غيردولتي به كار گرفته شده در راستاي رفع بحران منطقه‌اي به منظور كاهش خسارات و جلوگيري از گسترش آن، تامين سوخت و هزينه‌هاي پرسنلي جاري براي اقدامات اضطراري را از ديگر اقدامات انجام شده براي سيل زدگان عنوان كرد.
عضو مجمع نمايندگان گيلان خاطرنشان كرد: براي ادامه كار و ايفاي تعهدات ايجاد شده، نياز مبرم به مبلغ يك هزار ميليون ريال اعتبار اضطراري داريم كه اميدواريم از طرف سازمان مديريت بحران كشور به اين موضوع توجه ويژه شود./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.038 seconds.